star green
Contact

Algemene voorwaarden

Welkom op de pagina met de algemene voorwaarden van Social Skills Academy B.V. en Social Skills People B.V.. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en overeenkomsten die wij aanbieden en aangaan met onze opdrachtgevers. Door gebruik te maken van onze diensten gaat u akkoord met de inhoud en reikwijdte van deze voorwaarden. De volledige tekst van de algemene voorwaarden kunt u hieronder raadplegen. Wij adviseren u deze zorgvuldig door te nemen, zodat u volledig op de hoogte bent van de afspraken die gelden.

clock icon pink Elke werkdag bereikbaar tussen 09:00 – 17:00 uur.
home pink Zijlweg 148-C – Haarlem
insta linkedin

Stuur ons een bericht

We komen binnen 48 uur bij je terug!

privacy top bg

Algemene voorwaarden – Social Skills Academy B.V.

Versie januari 2024
De NRTO algemene voorwaarden en NRTO Gedragscode zijn van toepassing.

Algemene bepaling

De opleidingen, scholingen en trainingen gaan door bij voldoende deelnemers om een lesgroep te vormen.
Gaat de opleiding niet door dan maakt Social Skills Academy dit bekend binnen 14 dagen voor aanvang van de opleiding aan de opdrachtgever en/of deelnemer. Er wordt getracht de deelnemer(s) in de volgende opleiding te plaatsen, uiteraard in overleg met de opdrachtgever en/of deelnemer, of het lesgeld wordt gerestitueerd.

Artikel 1: Definities

In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

Opdrachtgever: de natuurlijke- of rechtspersoon die een definitieve overeenkomst met de Social Skills Academy B.V. heeft afgesloten tot het verrichten van werkzaamheden of aan wie de Social Skills Academy B.V. een offertevoorstel heeft verstrekt.

Opdrachtnemer: Social Skills Academy B.V.

Overeenkomst: iedere overeenkomst, langs welke manier ook tot stand gekomen, die de Social Skills Academy B.V.met de opdrachtgever gesloten heeft en elke wijziging hiervan of aanvulling hierop.

Traject: een door de Social Skills Academy B.V.op maat gemaakte training, opleidingstraject, workshop, e-learning, coaching of andere vorm van trajectbegeleiding en/of een specifiek traject zoals opgenomen in een voorgestelde offerte. Een opleiding of traject wordt verzorgd voor een particulier of een organisatie. De organisatie wijst de groep deelnemers aan voor de opleiding en is hiervoor verantwoordelijk.

Persoonlijk intakegesprek: een gesprek tussen Social Skills Academy B.V.en de opdrachtgever voorafgaand aan een traject waar een intakegesprek onderdeel van is en een voorwaarde voor deelname en/of afname van en dienst, waarin de leerdoelen van het traject en de leerwensen van de opdrachtnemer worden afgestemd.

Startmoment van het traject: de eerste dag van het traject. Vanaf het startmoment worden de kosten van de werkzaamheden door Social Skills Academy B.V. gefactureerd aan de opdrachtgever.

Annuleren/Verplaatsen: het beëindigen of verplaatsen van de opdracht voor het traject of verplaatsen van het startmoment van de opdracht.

Partijen: Opdrachtgever en Social Skills Academy B.V. gezamenlijk.

Opleidingsmateriaal: trainings- en coaching materiaal, documentatie of enig ander materiaal in welke vorm dan ook wat door de Social Skills Academy B.V. ter beschikking gesteld wordt en onderdeel is van het traject.

Artikel 2: Toepasselijkheid

2.1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle tot stand gekomen overeenkomsten tussen de Social Skills Academy B.V. en opdrachtgevers en/of deelnemers betreffende deelname aan of opdracht tot het houden van training, opleidingstraject, workshop, e-learning, coaching of andere vorm van trajectbegeleiding en/of een specifiek traject zoals opgenomen in een voorgestelde offerte.

2.2. Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts bindend indien en voor zover zij schriftelijk zijn bevestigd door Social Skills Academy B.V.

Artikel 3: Totstandkoming van de overeenkomst

3.1. De overeenkomst tussen Social Skills Academy B.V.en de opdrachtgever/deelnemer komt tot stand door rechtsgeldige ondertekening van de overeenkomst door opdrachtgever/deelnemer en door schriftelijke bevestiging door opdrachtgever/deelnemer aan Social Skills Academy B.V. per e-mail.  Bij digitale aanmelding geldt de online betaling per factuur voor de start van de opleiding als totstandkoming van de overeenkomst.

3.2. Niet-bindend karakter offerte. Alle offertes van Social Skills Academy B.V. zijn niet bindend totdat tussen partijen ter zake van die offerte een overeenkomst is gesloten.

3.3. Na ondertekening van de offerte of betaling van de bestelling via onze webwinkel door de deelnemer heeft opdrachtgever 14 dagen de tijd om kosteloos te annuleren.

3.4. Bovenstaande artikel 3.3 is enkel geldig indien de offerte is ondertekend of de inschrijving is gedaan door de deelnemer. Indien de opdrachtgever als organisatie de offerte tekent of de bestelling doet geldt deze mogelijkheid van annuleren niet.

Artikel 4: Vertrouwelijkheid

Elk van de partijen staat ervoor in dat zij van de andere partij ontvangen informatie van vertrouwelijke aard, zowel tijdens als na beëindiging van de toepasselijke overeenkomst(en), niet aan derden zal meedelen en enkel in het kader van het tussen de partijen gesloten overeenkomst zal gebruiken. Informatie zal in ieder geval als vertrouwelijk beschouwd worden indien deze door één der partijen als zodanig is aangeduid.

Artikel 5: Uitvoering van de overeenkomst

5.1. Social Skills Academy B.V. is gerechtigd:

a. het traject tussentijds te wijzigen, om reden van wijziging in opzet traject, herprogrammering e-learning en/of om reden van kwalitatieve verbetering;

b. de planning van het traject voor wat betreft plaats en tijd te wijzigen;

c. bij onvoldoende aanmeldingen een traject af te lasten, of nieuwe aanmeldingen voor een bestaand traject niet te accepteren. Ingeschreven deelnemers ontvangen hiervan bericht, waarna hun verplichtingen vervallen en/of reeds voldane verplichtingen worden gerestitueerd;

d. de groepsgrootte in uitzonderingsgevallen te verhogen. De wijzigingen worden door Social Skills Academy B.V. met de opdrachtgever gecommuniceerd en schriftelijk bevestigd.

5.2. De door Social Skills Academy B.V. uitgebrachte offertes zijn mede gebaseerd op informatie die door de opdrachtgever is verstrekt en bij deze staat Social Skills Academy B.V. ervoor in dat hij naar beste weten daarbij alle essentiële informatie voor de opzet en uitvoering van de geoffreerde werkzaamheden heeft verstrekt.

5.3. Social Skills Academy B.V. zal de door hem te verrichten werkzaamheden naar beste inzicht en vermogen, uitvoeren. Als bij de uitvoering blijkt dat er omstandigheden zijn die een verandering van de werkzaamheden eisen, dan zal Social Skills Academy in overleg met opdrachtgever – of vice versa – naar aanpassing van de oorspronkelijke opdracht streven. Zowel Social Skills Academy B.V. als de opdrachtgever hebben de plicht om dit tijdig te signaleren en de consequenties voor de opdracht en eventuele (meer)kosten te bespreken en schriftelijk vast te leggen.

5.4. Indien de opdrachtgever, als rechtspersoon, een overeenkomst afsluit voor een organisatie dan bepaalt de opdrachtgever de deelnemers. De opdrachtgever is in alle opzichten verantwoordelijk voor de deelnemers.

Artikel 6a. Annulering & (tussentijdse) beëindiging van de overeenkomst door opdrachtgever

6a.1. De opdrachtgever heeft het recht de opdracht voor het te volgen traject te annuleren per
e-mail aan de contactpersoon van Social Skills Academy B.V. De opdrachtgever is wel gebonden aan de volgende annuleringsregeling of tussentijdse beëindigingsregeling.

  • Annuleren tussen 1 maand en 2 weken voor aanvang:
    50% van de overeengekomen prijsafspraak
  • Annuleren minder dan 2 weken voor aanvang:
    100% van de overeengekomen prijsafspraak

6a.2. Annulering E-learningtraject

a. Annulering van coaching door de opdrachtgever of de door opdrachtgever aangewezen deelnemer, is tot 14 dagen voorafgaand aan de start kosteloos.

b. Bij annulering of wijziging tussen vier werkdagen en twee werkdagen voorafgaand aan de start van de e-learning wordt 50% van de prijs in rekening gebracht.

c. Bij annulering of wijziging korter dan twee werkdagen voor aanvang van de e-learning wordt 100% van de prijs in rekening gebracht.

6a.3. Verplaatsing van een traject kan alleen in onderling overleg met de Social Skills Academy B.V. tot stand komen en uitsluitend tot vier weken voor aanvang. Voor het overige is de annuleringsregeling lid 1,2 en 3 van kracht.

6a.4. Bij tussentijdse beëindiging wordt 50% van de overeengekomen prijs, ongeacht of de deelnemer aanwezig was bij deze bijeenkomst(en). De totale kosten zijn nimmer hoger dan de overeengekomen prijs.

6a.5. Tot 2 weken voorafgaand aan een incompany training/opleiding/traject kan de organisatie het deelnemersaantal wijzigen, rekening houdend met het minimumaantal deelnemers dat geldt voor de training/opleiding/traject zoals eerder afgestemd in de offerte. Vindt de wijziging minder dan 2 weken voor aanvang plaats, wordt het normale tarief van de afgesproken deelnemers doorberekend, tenzij anders in overleg met de Social Skills Academy B.V. overeengekomen en per e-mail schriftelijk afgestemd.

6a.6. De opdrachtgever kan in plaats van de aangemelde deelnemer in overleg met de Social Skills Academy B.V. een andere deelnemer aan het traject laten deelnemen.  De vervanging moet binnen 24 uur na de annulering van de oorspronkelijke deelnemer aan Social Skills Academy B.V. schriftelijk zijn doorgegeven. De consequenties voor de opdracht en eventuele (meer)kosten worden besproken en schriftelijk vastgelegd. Indien er gebruikt gemaakt wordt van een subsidie om de training of opleiding te bekostigen is dit vaak niet mogelijk.

6a.7. Trajecten incompany: de annuleringsregeling voor trajecten incompany bij de organisatie, behorend bij een traject, zijn afwijkend per opdracht. Indien hiervan gebruik gemaakt wordt, wordt deze door Social Skills Academy B.V. in de offerte vermeld aan de opdrachtgever.

Artikel 6b. Annulering & (tussentijdse) beëindiging van de overeenkomst door de deelnemer (individuele inschrijving)

Een deelnemer kan een voor bepaalde duur gesloten overeenkomst te allen tijde annuleren en opzeggen. Social Skills Academy B.V. verstuurt hiervan de deelnemer een bevestiging per e-mail. Indien er sprake is van een overeenkomst inzake contactonderwijs met een vastgelegde startdatum geldt, na afloop van de eventuele bedenktijd, de volgende annuleringsregeling en tussentijdse beëindigingsregeling.

De deelnemer betaalt dan een redelijke vergoeding voor de reeds verrichte werkzaamheden. Voor alle duidelijkheid treft u hieronder een overzicht van deze kosten als percentage van de overeengekomen prijs. Deze percentages betreffen de maximaal te betalen vergoeding. Indien de te betalen redelijke vergoeding lager is dan zal u een lagere vergoeding in rekening worden gebracht. De hoogte van de vergoeding is als volgt:

  • Annuleren tussen 1 maand en 2 weken voor aanvang:
    50% van de overeengekomen prijsafspraak
  • Annuleren minder dan 2 weken voor aanvang:
    100% van de overeengekomen prijsafspraak

Gedurende veertien dagen na het sluiten van een overeenkomst op afstand met betrekking tot een educatieve dienst heeft een deelnemer het recht de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden. Indien Social Skills Academy B.V.  niet alle wettelijk verplichte gegevens heeft verstrekt, waaronder die bedoeld in artikel 3 lid 6, dan bedraagt deze termijn veertien dagen na het alsnog verstrekken ervan tot een maximum van twaalf maanden na het sluiten van de overeenkomst.

Artikel 7: Annulering door Social Skills Academy B.V.

7.1. Social Skills Academy B.V. heeft het recht zonder opgave van redenen, en zonder enige schadevergoeding, middels aangetekend schrijven de overeenkomst met de opdrachtgever per direct en zonder gerechtelijke tussenkomst geheel of gedeeltelijk te annuleren als:

a. de opdrachtgever surseance van betaling of zijn faillissement aanvraagt, in staat van faillissement wordt verklaard, een akkoord buiten faillissement aanbiedt, of dat op een onderdeel van zijn vermogen beslag wordt gelegd.

b. de opdrachtgever zijn werkzaamheden stopt, ophoudt zijn statutaire doel na te streven, tot liquidatie besluit, zijn rechtspersoonlijkheid verliest of zijn bedrijf overdraagt of fuseert met een andere organisatie.

c. de opdrachtgever één of meer verplichtingen, voortvloeiende uit de overeenkomst met Social Skills Academy B.V. niet, niet op tijd of niet behoorlijk nakomt, en hij aan deze verplichtingen niet binnen zeven kalenderdagen, nadat hij door Social Skills Academy hierover schriftelijk gemaand is, heeft voldaan.

d. Social Skills Academy B.V. de uitvoering van het traject bij aanvang of tussentijds stopt. In dit geval heeft de opdrachtgever het recht op terugbetaling van het volledige door deze aan Social Skills Academy betaalde bedrag.

7.2. Social Skills Academy B.V. heeft het recht zonder opgaaf van redenen de door opdrachtgever aangewezen deelnemer(s) te weigeren. De opdrachtgever heeft op dat moment naar rato het recht op terugbetaling van aan Social Skills Academy betaalde bedragen.

Artikel 8. Overmacht

8.1. Als naar redelijk oordeel van Social Skills Academy B.V. als gevolg van overmacht, waaronder wordt verstaan een buiten haar macht liggende omstandigheid, de uitvoering van de overeenkomst niet zonder tekortkoming mogelijk is of zal zijn, heeft Social Skills Academy B.V. het recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te beëindigen, dan wel de uitvoering van de overeenkomst tijdelijk op te schorten, zonder enige schadeloosstelling aan de opdrachtgever.

8.2. Als Social Skills Academy B.V. bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan zijn verplichtingen kan voldoen, heeft Social Skills Academy B.V. het recht het reeds geleverde deel afzonderlijk te factureren en is de opdrachtgever gehouden deze factuur te voldoen als zijnde een afzonderlijk contract.

8.3. Als de overmacht een bepaald traject betreft, zal Social Skills Academy B.V. een andere tijd of dag voor het houden van dit traject proberen vast te stellen, of het gehele programma verplaatsen naar een andere datum.

8.4. Als de overmacht het gehele of het nog niet uitgevoerde deel van een traject betreft, en er bestaat geen redelijk vooruitzicht dat deze snel start of hervat wordt, heeft Social Skills Academy B.V. het recht het traject schriftelijk te annuleren en vervallen de verplichtingen van partijen over en weer zonder dat enige schadevergoeding verschuldigd wordt.

8.5. Door de opdrachtgever eventueel vooruitbetaalde bedragen voor het traject zullen door Social Skills Academy B.V. in geval van annulering, naar rato worden teruggestort na aftrek van 20% van de totale prijs ter vergoeding van de door Social Skills Academy B.V. reeds gemaakte kosten. Als het reeds betaalde minder dan 20% van het totale bedrag bedraagt, vindt geen restitutie plaats.

8.6. Wijzigingen in of van een overeenkomst, dan wel omstandigheden die zich, na het aangaan van de overeenkomst voordoen, kunnen het gevolg hebben dat de overeengekomen prijs en/of de oorspronkelijke planning en levertijd wordt aangepast. Deze wijzigingen zijn geen grond voor ontbinding. Als overschrijding van enige termijn dreigt, zullen Social Skills Academy B.V. en de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hierover nieuwe afspraken maken.

Artikel 9: Prijzen

9.1. Prijzen zijn niet bindend, tenzij opgenomen in een schriftelijke overeenkomst.

9.2. Alle prijzen zijn inclusief btw tenzij dit uitdrukkelijk anders is vermeld.

9.3. Indien de wettelijke btw-tarieven voor de trajecten die Social Skills Academy B.V. aanneemt wijzigen, behoudt Social Skills Academy B.V. zich het recht voor om de opgegeven prijzen tussentijds aan te passen.

9.4. Reiskosten, arrangements- en/of verblijfkosten van deelnemers aan trajecten zijn in de opdracht niet begrepen, tenzij schriftelijk anders overeengekomen is.

Artikel 10: Betaling

10.1. Social Skills Academy B.V. brengt de door de opdrachtgever verschuldigde bedragen in rekening door middel van periodieke facturen, een derde bij de start van het traject, een derde op de helft en een derde na afloop van het traject.

10.2. Indien er sprake is van gesubsidieerde trajecten dan zal het volledige bedrag bij de start van het traject gefactureerd worden.

10.3. De opdrachtgever dient het verschuldigde gefactureerde bedrag te voldoen uiterlijk vijftien werkdagen na datum facturering op de door Social Skills Academy B.V. aangegeven wijze zonder opschorting of verrekening wegens veronderstelde tekortkoming door Social Skills Academy B.V.

10.4. Indien de opdrachtgever niet binnen de overeengekomen termijn betaalt, is hij zonder enige ingebrekestelling in verzuim. Vanaf de vervaldag is Social Skills Academy B.V. gerechtigd de wettelijke rente en daadwerkelijk gemaakte incassokosten in rekening te brengen.

10.5. De opdrachtgever is bij niet tijdige nakoming van betaling verplicht Social Skills Academy B.V. alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke te vergoeden, waaronder steeds zullen zijn begrepen de kosten van incassobureaus, alsmede de in werkelijkheid gemaakte kosten en het loon van deurwaarders en advocaten, ook indien deze de in rechte toe te wijzen proceskosten overschrijden.

10.6. Indien tijdige betaling achterwege blijft, is Social Skills Academy B.V. gerechtigd de uitvoering van de opdracht onmiddellijk op te schorten. Social Skills Academy B.V. heeft hierbij het recht om deelname aan het traject te weigeren.

Artikel 11: Auteursrecht

11.1. Het auteursrecht op de door Social Skills Academy B.V. uitgegeven papers, projectmaterialen en trainingsmaterialen berust bij Social Skills Academy B.V. tenzij een andere auteursrechthebbende op het werk zelf is aangegeven. Zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Social Skills Academy zullen door de opdrachtgever geen gegevens uit gedeelten en/of uittreksels of enig materiaal worden gepubliceerd of op welke wijze dan ook worden vermenigvuldigd.

11.2. Het auteursrecht op rapporten, voorstellen en andere bescheiden en gegenereerde gegevens die voortkomen uit de werkzaamheden van Social Skills Academy B.V., berust uitsluitend bij Social Skills Academy B.V. tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

11.3. Social Skills Academy B.V. houdt zich tevens het recht voor de kennis voortkomend uit de trainingen voor andere doeleinden te gebruiken, vertrouwelijke informatie wordt niet met derden gedeeld.

11.4. Alle geleverde producten blijven het eigendom van Social Skills Academy B.V. tot het moment dat volledige betaling door de organisatie is gedaan.

Artikel 12: Intellectueel eigendom

Het intellectueel eigendom van materialen, trainingen, publicaties en andere producten gebruikt tijdens het traject blijft bij Social Skills Academy B.V.

Artikel 13: Aansprakelijkheid

13.1. Social Skills Academy B.V. spant zich naar beste inzicht en vermogen in de gegeven opdrachten uit te voeren.

13.2. Social Skills Academy B.V. aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid jegens de opdrachtgever voor enige schade behoudens in het geval haar aansprakelijkheidsverzekering de schade dekt en voor zover de verzekeraar in voorkomend geval tot uitkering overgaat.

13.3. Buiten de in lid 2 bedoelde gevallen is iedere aansprakelijkheid beperkt tot maximaal het bedrag dat voor de schadeveroorzakende prestatie in rekening is gebracht.

13.4. Social Skills Academy B.V. is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde inkomsten, gederfde omzet en schade door bedrijfsstagnatie.

13.5 Social Skills Academy B.V. zal niet aansprakelijk worden gesteld indien opdrachtgever de mogelijkheid heeft zich ter zake van het ontstaan van schade rechtstreeks zijn verzekeringsmaatschappij dan wel die van een derde aan te spreken.

13.6 Social Skills Academy B.V. zal nooit aansprakelijk zijn voor schade, die het gevolg is van:

a. Een tekortkoming van de opdrachtgever, of de door opdrachtgever aangewezen deelnemer(s), bij de naleving van zijn/hun verplichtingen, waaronder begrepen het verlenen van onvoldoende medewerking bij de uitvoering van de overeenkomst.

b. Onjuiste en/of onvolledige en/of niet tijdig verstrekte gegevens door de opdrachtgever. De opdrachtgever staat in voor de juistheid en volledigheid van de voor het traject essentiële informatie.

c. Social Skills Academy B.V. is niet aansprakelijk voor mogelijke gevolgschade van implementatie in de organisatie van opdrachtgever, c.q. deelnemer van door deelnemer tijdens de opleiding gemaakte praktijkopdrachten e.d.

Artikel 14: Registratie van persoonsgegevens

14.1. De registratie van de persoonsgegevens gebeurt overeenkomstig de Algemene Verordering Gegegevensbescherming (AVG) en staat beschreven in het Privacy Social Skills Academy B.V..Dit beleid staat op de website van Social Skills Academy B.V.

14.2. Alle persoonsgegevens die in het kader van de overeenkomst met de opdrachtgever of de door opdrachtgever aangewezen deelnemer worden verkregen worden door opdrachtnemer strikt vertrouwelijk en in overeenstemming met de geldende Privacy Wet- en Regelgeving behandeld.

14.3 De Persoonsgegevens worden alleen verwerkt met schriftelijke toestemming van de opdrachtgever (artikel 8, sub a, Wbp). Deze worden gebruikt voor:

a. het uitvoeren van alle werkzaamheden die verband houden met de overeenkomst;

b. de informatieverzoeken van de opdrachtgever aan Social Skills Academy B.V.;

c. het telefonische of via het mailadres contact opnemen met de opdrachtgever als dit voor de dienstverlening nodig is;

d. het toesturen van nieuwsbrieven, nieuw of interessante trajecten, ontwikkelingen en andere informatieve berichten. Dit alles binnen het kader van de wetgeving;

e. het uitvoeren van analyses om de dienstverlening van Social Skills Academy B.V. te verbeteren;

f. het uitvoeren van alle overige werkzaamheden en bewerkingen die samenhangen met de bedrijfsvoering van Social Skills Academy B.V.

14.4. Social Skills Academy B.V. garandeert geheimhouding, beveiliging en bewaring;

14.5. De opdrachtgever of de door opdrachtgever aangewezen deelnemer van een traject heeft altijd recht op inzage, verbetering, aanvulling, verwijdering of afscherming van zijn persoonsgegevens. Hij kan hiervoor schriftelijk contact opnemen met de contactpersoon van Social Skills Academy B.V..

14.6. De deelnemer wordt geacht privacyregels toe te passen m.b.t. intern en extern gebruik van video opnames die door deelnemers tijdens de trainingen en opdrachten gemaakt worden. Dat wil zeggen: de trainer handelt in overeenstemming met de in de organisatie van deelnemers van toepassing zijnde privacyregels, betracht zorgvuldigheid waar het gaat om delen van gevoelige informatie, beelden van kinderen en medewerkers door te werken met beveiligde media.

14.7. Deelnemer vrijwaart de eigenaren van de methode voor gevolgen van onbedoeld of ongeoorloofd gebruik door deelnemers en medewerkers van voor de training gemaakte opnames.

Artikel 15: Verstrekken van persoonsgegevens aan derden

15.1. Persoonsgegevens worden niet aan derden verstrekt tenzij:

a. met uitdrukkelijk gegeven toestemming van betrokkene;

b. de wet hiertoe verplicht of de informatie verzocht wordt door het Openbaar Ministerie en/of de politie in het kader van de opsporing en vervolging van strafbare feiten.

15.2. In geval van een verzoek om het verstrekken van persoonsgegevens aan derden, lid 1, wordt van de behandeling van het verzoek een dossier aangelegd en beslist de directeur als er sprake is van een verzoek dat valt onder de onder lid1 sub a of b van dit artikel opgenomen uitzonderingen.

15.3. Social Skills Academy B.V. kan derden inschakelen om persoonsgegevens te bewerken. Social Skills Academy B.V. verplicht deze derden te handelen overeenkomstig de privacy voorwaarden van Social Skills Academy B.V., welke zijn vastgelegd in een document zoals bedoeld in artikel 14 van de Wet bescherming persoonsgegevens.

15.4. Persoonsgegevens worden niet verkocht aan derden.

Artikel 16: Klachtenprocedure

16.1. Inleiding
Social Skills Academy B.V. hecht sterk aan een goede en transparante relatie met haar werknemers, cliënten, opdrachtgevers en anderen. Het verlenen van diensten is, hoe zorgvuldig daarbij ook te werk wordt gegaan, mensenwerk. Het is daarom niet uitgesloten dat een werknemer, cliënt, opdrachtgever of een ander (‘indieners’) niet tevreden is over de dienstverlening. Om een zorgvuldige behandeling van klachten te waarborgen heeft Social Skills Academy een klachtenregeling opgesteld. De regeling is van toepassing op alle soorten klachten van indieners van Social Skills Academy.

16.2. Vertrouwelijkheid
Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld. Vertrouwelijkheid geldt zowel voor Social Skills Academy B.V. als voor de klager. Deze vertrouwelijkheid geldt zolang de klachtenprocedure loopt.

16.3. Publicatie
De klachtenregeling wordt op verzoek aan werknemers, cliënten, opdrachtgevers en anderen toegezonden.

16.4. Indienen klachten
Klachten kunnen op de volgende wijze worden ingediend:
Per e-mail naar info@social-skills.nl

a. Binnen twee weken na ontvangst van de klacht door de directie van Social Skills Academy B.V. wordt de ontvangst schriftelijk aan de indiener bevestigd en wordt hij/zij schriftelijk over het verdere verloop van de procedure ingelicht.

b. Indien een klacht niet in behandeling wordt genomen, wordt de indiener van de klacht uiterlijk binnen 4 weken na de ontvangstdatum hiervan op de hoogte gesteld.

c. Een klacht hoort binnen 6 weken na de ontvangstdatum te zijn afgehandeld. Is de klacht niet binnen 6 weken na de ontvangstdatum afgehandeld, dan wordt de klacht geacht niet tot tevredenheid van de indiener te zijn afgehandeld en ontvangt de indiener een schrijven. In dit schrijven wordt gerefereerd naar de overschrijding van de doorlooptijd en wordt aangegeven dat Social Skills Academy B.V. alles, binnen haar mogelijkheden, aan het werk zal stellen de klacht naar tevredenheid op te lossen.

16.5. Coördinatie klachtenbehandeling

De coördinatie van de klachtenbehandeling is in handen van de directie van Social Skills Academy B.V.. Alle klachten worden geregistreerd in het klachten managementsysteem en 2 jaar bewaard.

Artikel 17 – Geschillenregeling

17.1 De overeenkomst wordt beheerst door Nederlands recht, tenzij op grond van dwingend recht het recht van een ander land van toepassing is.

17.2 Geschillen tussen u en de ondernemer over de totstandkoming of de uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde diensten en zaken kunnen zowel door u als door de ondernemer aanhangig worden gemaakt bij De Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen, meer informatie is te vinden op: www.degeschillencommissie.nl.

17.3 De Geschillencommissie neemt een geschil slechts in behandeling, indien u de klacht eerst overeenkomstig het bepaalde in artikel 15 bij de ondernemer heeft ingediend en dit niet heeft geleid tot een voor beide partijen bevredigende oplossing.

17.4 Een geschil dient binnen twaalf maanden na het indienen van de klacht overeenkomstig het bepaalde in artikel 15 bij De Geschillencommissie aanhangig te worden gemaakt.

Voor de behandeling van een geschil is een vergoeding verschuldigd.Wanneer u een geschil voorlegt aan De Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden.

Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen aan De Geschillencommissie, moet hij u eerst schriftelijk vragen om binnen 5 weken uit te spreken of u daarmee akkoord gaat. De ondernemer dient daarbij aan te kondigen dat hij zich na het verstrijken van voornoemde termijn vrij acht om het geschil aan de gewone rechter voor te leggen.

De geschillencommissie doet uitspraak met inachtneming van de bepalingen van het voor haar geldende reglement. De beslissing van De geschillencommissie gebeurt in de vorm van een bindend advies.

In uitsluitend die gevallen waarvoor bij formeel onderwijs in een bindende wettelijke geschillenregeling is voorzien, zoals die voor examinering van de student, vinden de bepalingen uit lid 2 tot en met 8 van dit artikel geen toepassing.

Artikel 18: Toepassing rechter en bevoegde rechter

Op iedere overeenkomst tussen Social Skills Academy B.V. en een opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing. Geschillen voortvloeiende uit overeenkomsten, waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, zullen worden onderworpen aan de bevoegde rechter. Uitspraak van de rechter is bindend voor beide partijen.

privacy top bg

Algemene voorwaarden – Social Skills People B.V.

Versie juli 2025

Algemene bepaling
Detachering en uitzending van werknemers (terbeschikkingstelling werknemers)
Social Skills People B.V. is statutair gevestigd te Haarlem (Spaarndamseweg 524-A, 2022EC) en ingeschreven in het handelsregister onder nummer: 97214590.

Inleiding

Dit zijn de Algemene Voorwaarden van Social Skills People B.V. en zijn van toepassing op het ter beschikking stellen van (aspirant)werknemers, en daarmee dienstverlening van Social Skills. Deze Algemene Voorwaarden zijn ook geplaatst op www.social-skills.nl en te downloaden via deze website. De Algemene Voorwaarden zijn gebaseerd op het ter beschikking stellen van uitzendkrachten zoals opgesteld door de Algemene Bond Uitzendondernemingen (‘ABU’). Social Skills People B.V. volgt de cao ABU voor het ter beschikking stellen van Werknemers, zoals opgenomen in deze voorwaarden. Daarnaast zijn een aantal eigen bepalingen toegevoegd vanuit de opleiding, training en begeleiding vanuit Social Skills Academy B.V.

Artikel 1. Definities
1.1   Algemene Voorwaarden: de onderhavige algemene voorwaarden voor het ter beschikking stellen van detacheerde werknemers, en uitzendkrachten van Social Skills People B.V.

1.2   Artikel: een artikel van deze Algemene Voorwaarden

1.3   Cao: de cao die van toepassing is op de arbeidsovereenkomst met de Werknemer

1.4   Opdrachtnemer: Eén of meerdere van de volgende vennootschappen: Social Skills People B.V., en/of Social Skills Academy B.V.

1.5   Inlenersbeloning: de bij Opdrachtgever geldende beloning voor werknemers in dienst van Opdrachtgever in een gelijke of gelijkwaardige functie zoals uitgeoefend door een Werknemer, waar de Werknemer onder leiding en toezicht werkzaam is. Als de Werknemer voor Social Skills People B.V. in (nagenoeg) dezelfde functie werkzaam is bij verschillende Opdrachtgevers, houdt Social Skills People B.V. bij elke volgende terbeschikkingstelling in (nagenoeg) dezelfde functie rekening met deze werkervaring voor het toekennen van een periodieke verhoging. De inlenersbeloning bestaat uit de navolgende loonelementen:

1.5.1         het geldende periodeloon in de schaal en trede, waarbij tevens wordt gehouden met het (pedagogisch) beleid van Opdrachtgever ten aanzien van opleidingen, werkervaring en competenties, alsmede een eventuele terugkeer van Werknemer in nagenoeg een gelijke en/of gelijkwaardige functie;

1.5.2         arbeidsduurverkorting van toepassing per week, per week, per jaar, per periode;

1.5.3         toeslagen voor overwerk, verschoven uren, onregelmatigheid (waaronder avond-, weekend0 en feestdagentoeslag), en/of werken onder (fysiek) belastende omstandigheden;

1.5.4         initiële loonsverhoging(en) en periodieken, als bij Opdrachtgever is bepaald;

1.5.5         kostenvergoedingen (waaronder reiskostenvergoeding en andere kosten noodzakelijk vanwege de uitoefening van de functie) en thuiswerkvergoedingen- voor zover deze vrij van loonheffing en premie wordt betaald;

1.5.6         toevoeging conform werken in de kinderopvang betreft het deelnemen aan verplichte studiedagen- en/of academiedagen ter bevordering van de samenwerking tussen Opdrachtgever en Werknemer;

1.5.7         uitkering (eenmalig) ongeacht het doel of de reden van de uitkering(en), niet zijnde een periode repeterende uitkering.

1.6   Dienst(en) en Gewerkte Uren: alle diensten en/of gewerkte uren door Opdrachtnemer aan Opdrachtgever uit hoofde van een Overeenkomst te leveren diensten. De Opdrachtgever heeft de verplichting om de uren te controleren en waar nodig te muteren. De voor de Opdrachtgever opgegeven en/of gemuteerde dienst wordt beschouwd als geaccordeerd. Niet gemuteerde diensten worden beschouwd als geaccordeerde diensten en gewerkt conform planning.

1.7   Gewerkte Week: elke Week waarin de Werknemer in het kader van de Opdracht of Offerte voor of namens de Opdrachtgever werkzaamheden als Werknemer heeft verricht.

1.8   Opdracht: elke mondeling of schriftelijk aanbod van Opdrachtnemer aan Opdrachtgever, de tussen Partijen gesloten overeenkomst op grond waarvan Opdrachtnemer aan de Opdrachtgever een Werknemer ter beschikking stelt om onder toezicht en leiding van de Opdrachtgever werkzaamheden te verrichten, alsmede de daarbij komende dienstverlening die Opdrachtnemer verricht voor Opdrachtgever zulks tegen betaling van het Opdrachtgeverstarief.

1.9   Opdrachtgever: iedere natuurlijke of rechtspersoon die met Opdrachtnemer contracteert c.q. beoogt te contracteren.

1.10           Opdrachtgeverstarief: het door de Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verschuldigde tarief, exclusief toeslagen, kostenvergoedingen en btw. Het tarief bestaat uit het (volgens de cao van de Opdrachtgever) geldende bruto-uurloon (aangevuld met eventuele onregelmatigheidstoeslagen) vermenigvuldigd met de omrekenfactor. Het Opdrachtgeverstarief wordt per uur gerekend, met een omrekenfactor, tenzij anders vermeld. Opdrachtnemer is gerechtigd om de reservering van de transitievergoeding te verrekenen (verdisconteren) in het Opdrachtgeverstarief. Opdrachtnemer dient Opdrachtgever hier voorafgaand van de Terbeschikkingstelling schriftelijk van op de hoogte te stellen. In geval van wijzigen van de werkgeverslasten conform aanpassing van de geldende cao of veranderende wet- en regelgeving en/of overheidsmaatregelen, kan de opbouw van het Opdrachtgeverstarief fluctueren, dit betreft de ingang van de wijziging.

1.11           Overeenkomst: elke overeenkomst tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer, elke wijziging daarvan of aanvulling(en), alsmede de handelingen ter voorbereiding en tijdens uitvoering van de betreffende Overeenkomst door Opdrachtnemer.

1.12           Partijen: verwijzing naar Opdrachtgever en Opdrachtnemer gezamenlijk.

1.13           Platform: het door Opdrachtnemer ter beschikking gestelde platform voor planning, plaatsing, urenregistratie, personeel administratieve en dienstverlenende applicaties en beheeromgevingen voor Werknemer en Opdrachtgever, waardoor planning en het ter beschikking stellen van Werknemers mogelijk is voor Opdrachtgever.

1.14           Schriftelijk: de vastlegging van schriftelijke accordering, mutaties en/of andere wijzigingen, waaronder begrepen vastlegging langs elektronisch weg en/of via het Platform.

1.15           Terbeschikkingstelling: de tewerkstelling van een Werknemer door Opdrachtnemer in het kader van een Overeenkomst en/of Opdracht, om onder leiding en toezicht van Opdrachtgever arbeid te verrichten, genoemd als: Deelovereenkomst.

1.16           Werknemer: iedere natuurlijk persoon die in dienst is van Opdrachtnemer of een opdrachtnemer van Opdrachtnemer op basis van een arbeidsovereenkomst ex artikel 7:690 Burgerlijk Wetboek en ter beschikking wordt gesteld aan Opdrachtgever ten einde arbeid te verrichten onder diens leiding en toezicht. Waar nodig wordt in deze Algemene Voorwaarden nader onderscheid gemaakt in:

1.16.1      Aspirant Werknemer(s): iedere Werknemer die als pedagogisch medewerker in opleiding en/of ontwikkeling is vanuit een werken- en lerenovereenkomst conform aangesloten mbo-college;

1.16.2      Werknemer: iedere Werknemer die op flexibele basis wordt ingezet bij Opdrachtgever op uitzendbasis, en/of iedere Werknemer die structureel en op vaste basis wordt ingezet bij Opdrachtgever op detacheerbasis.

1.17           Waadi: Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs

1.18           Week: de kalenderweek die begint op maandag 0.00 uur en eindigt op zondag om 24.00 uur.

1.19           Werkwijze: de wijze waarop Social Skills de Werknemer voorstelt en de procedure die wordt aangehouden in samenwerking met Opdrachtgever.

1.20           Werkdag: maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van algemeen erkende feestdagen.

Artikel 2. Werkingssfeer
2.1         Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle Overeenkomsten en Opdrachten met Opdrachtnemer, alsmede op alle rechtshandelingen die gericht zijn op de totstandkoming daarvan, voor zover die betrekking hebben op het ter beschikking stellen van Werknemer(s) aan Opdrachtgever(s).

2.2         Eventuele inkoop- of andere afwijkende voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk Schriftelijk door Partijen zijn overeengekomen. Als Opdrachtnemer bij een of meerdere Overeenkomsten met Opdrachtgever afwijkt houdt dit niet in dat deze afwijking tevens geldt voor eerdere of latere Overeenkomsten tussen Partijen.

2.3         Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om deze Algemene Voorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen, waarna de gewijzigde versie onmiddellijk van kracht wordt na kennisgeving aan de Opdrachtgever. De Algemene Voorwaarden zijn beschikbaar via de website www.social-skills.nl.

2.4         Als een of meerdere bepalingen in deze Algemene Voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft het overige bepaalde in deze Algemene Voorwaarden wel volledig van kracht. Partijen zullen in overleg treden teneinde van de nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen, en overeen te komen, die aansluiten bij de bedoeling die Partijen hadden bij het opstellen van de nietige of vernietigde bepaling.

2.5         De bepalingen van deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing, ook wanneer Opdrachtnemer niet steeds strikte naleving van deze voorwaarden verlangt.

2.6         Opdrachtgever geeft bij voorbaat toestemming aan Opdrachtnemer om de Overeenkomst over te dragen met de verdere inachtneming van de wettelijke bepalingen die van toepassing zijn op contractovername. Overdraagbaarheid van rechten voortvloeiende uit de Overeenkomst of deze Algemene Voorwaarden door Opdrachtgever aan een derde, als bedoeld in artikel 3:83 lid 2 Burgerlijk Wetboek, is uitgesloten.

Artikel 3. Terbeschikkingstelling en Opdracht
3.1         De Opdracht wordt aangegaan voor bepaalde of onbepaalde tijd, over de periode worden afspraken gemaakt in een Terbeschikkingstelling waarin de details worden vermeld van de tewerkgestelde werknemer van Opdrachtnemer bij Opdrachtgever.

3.2         De Opdracht voor bepaalde tijd is de Opdracht die wordt aangegaan:

a. óf voor een vaste periode;

b. óf voor een bepaalbare periode;

c. óf voor een bepaalbare periode, die een vaste periode niet overschrijdt.

De Opdracht voor bepaalde tijd eindigt van rechtswege door het verstrijken van de overeengekomen tijd of doordat een vooraf vastgestelde, objectief bepaalbare, gebeurtenis intreedt. Iedere dienst kwalificeert als een Opdracht voor bepaalde tijd, waarbij de duur van de Opdracht gelijk is aan de duur van de betreffende dienst.

3.3         Er komt een Overeenkomst tot stand wanneer:

a. Opdrachtnemer een Opdracht heeft afgegeven en Opdrachtgever deze aanvaardt en/of wanneer Opdrachtnemer op verzoek van Opdrachtgever van start gaat met de uitvoering van de Overeenkomst;

b. Opdrachtgever een opdracht plaatst bij Opdrachtnemer en Opdrachtnemer deze opdracht heeft aanvaard en/of van start gaat met de uitvoering van de opdracht.

3.4         Opdrachtnemer kan niet aan de Opdracht worden gehouden als Opdrachtgever redelijkerwijs kan begrijpen dat de Opdracht een kennelijke vergissing betreft.

3.5         De Opdracht kan door Opdrachtnemer worden herroepen, ook indien de Opdracht een termijn bevat voor aanvaarding.

Artikel 4. Duur en beëindiging, vervanging en beschikbaarheid
4.1         Als de Opdracht is aangegaan voor duur van minder dan 12 maanden, is Opdrachtgever gehouden om uiterlijk één maand voordat de Overeenkomst van rechtswege eindigt, Opdrachtnemer Schriftelijk mede te delen of hij een nieuwe Overeenkomst wenst aan te gaan. Deze termijn bedraagt twee maanden als de Overeenkomst is aangegaan voor de duur van 12 maanden of langer. Bij gebreke van tijdige Schriftelijke mededeling hiervan, wordt de Overeenkomst verlengd voor een bepaalde tijd periode van wederom 12 maanden, tenzij Werknemer in Fase C conform CAO ABU valt, onder dezelfde voorwaarden als waarvoor deze is aangegaan, met dien verstande dat de verlengde Opdracht maandelijks door Opdrachtgever kan worden opgezegd.

4.2         Tussentijdse opzegging van de Opdracht voor bepaalde tijd is niet mogelijk, tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen. Indien een tussentijdse opzegmogelijkheid is overeengekomen, dient de opzegging Schriftelijk te geschieden met inachtneming van een opzegtermijn van één kalendermaand voor een Terbeschikkingstelling van zes (6) maanden, en een opzegtermijn van twee (2)  kalendermaanden voor een Terbeschikkingstelling van twaalf (12) maanden.

4.3         Een Opdracht voor onbepaalde tijd eindigt door Schriftelijke opzegging met inachtneming de overeengekomen opzegtermijn. Indien geen andersluidende opzegtermijn is overeengekomen, geldt een opzegtermijn van één kalendermaand.

4.4. Indien de Opdracht door Opdrachtgever, om welke reden dan ook, (tussentijds) wordt opgezegd, dan is Opdrachtnemer gerechtigd om een naheffing bij Opdrachtgever in rekening te brengen ter hoogte van de door Opdrachtnemer aan de Werknemer te betalen transitievergoeding en/of aanzegvergoeding, voor zover de Werknemer hierop aanspraak op kan maken ingevolge het bepaalde in respectievelijk de artikelen 7:673 en 7:668 Burgerlijk Wetboek en voor zover de reservering van de transitievergoeding niet reeds is verdisconteerd in het Opdrachtgeverstarief. Opdrachtgever zal de naheffing binnen de door Opdrachtnemer gestelde betalingstermijn voldoen

4.5 Elke Opdracht eindigt onverwijld wegens opzegging op het tijdstip dat één van beide Partijen de Opdracht opzegt omdat:

·         de andere Partij in verzuim is of;

·         de andere Partij haar bedrijfsvoering staakt, een regeling met al haar crediteuren treft, wordt ontbonden, in liquidatie verkeert en/of haar activiteiten staakt, of;

·         de andere Partij in staat van faillissement is verklaard of surséance van betaling heeft aangevraagd.

4.6 Indien Opdrachtnemer wegens één van deze gronden opzegt, ligt in de gedraging van Opdrachtgever, waarop de opzegging is gebaseerd, het verzoek van Opdrachtgever besloten om de Terbeschikkingstelling te beëindigen en leidt dit niet tot enige aansprakelijkheid van Opdrachtnemer voor de schade die Opdrachtgever dientengevolge leidt. Ten gevolge van opzegging zullen alle vorderingen van Opdrachtnemer onmiddellijk opeisbaar zijn.

4.7 Het einde van de Overeenkomst betekent het einde van de Terbeschikkingstelling. Beëindiging van de Overeenkomst door Opdrachtgever houdt in het verzoek van Opdrachtgever aan Opdrachtnemer om de lopende Terbeschikkingstelling(en) te beëindigen tegen de datum waarop de Overeenkomst rechtsgeldig is of wordt geëindigd, respectievelijk waartegen de Opdracht rechtsgeldig is of wordt opgezegd.

4.8 De Terbeschikkingstelling eindigt van rechtswege indien en zodra Opdrachtnemer de Werknemer niet meer ter beschikking kan stellen, doordat de arbeidsovereenkomst van de Werknemer is geëindigd en deze arbeidsovereenkomst niet aansluitend wordt voortgezet ten behoeve van dezelfde Opdrachtgever. Opdrachtnemer schiet in dit geval niet toerekenbaar tekort jegens Opdrachtgever en is evenmin aansprakelijk voor eventuele schade die Opdrachtgever hierdoor lijdt.

4.9 In het geval dat Opdrachtgever de Overeenkomst met Opdrachtnemer ten behoeve van de Terbeschikkingstelling van de Werknemer te laat opzegt, dan is Opdrachtnemer gerechtigd om de periode dat de Werknemer langer moet doorwerken direct bij Opdrachtgever in rekening te brengen.

4.10 De voorgaande artikelen laten het recht op een beroep op art. 6:265 Burgerlijk Wetboek onverlet. In geval van ontbinding van een Overeenkomst geldt dat, al hetgeen reeds uit hoofde van de Overeenkomst is betaald niet als ongedaanmakingsverbintenis kan worden teruggevorderd.

4.11 Beëindiging van een Overeenkomst heeft geen gevolgen voor eventuele andere Overeenkomsten tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever.

4.12 Opdrachtnemer is gerechtigd om voor en gedurende de looptijd van de Opdracht een vervangende Uitzendkracht aan de Opdrachtgever aan te bieden.

4.13 Opdrachtnemer schiet niet toerekenbaar tekort jegens de Opdrachtgever en is evenmin aansprakelijk voor – noch gehouden tot vergoeding van – eventuele schade die de Opdrachtgever lijdt, indien Opdrachtnemer om welke reden dan ook een (vervangende) Werknemer niet (meer), althans niet (meer) op de wijze en in de omvang als bij de Opdracht – of nadien – tussen Partijen overeengekomen, aan de Opdrachtgever ter beschikking kan stellen.

4.14 De Opdrachtgever is niet gerechtigd de Tewerkstelling van de Werknemer tijdelijk geheel of gedeeltelijk op te schorten, tenzij er sprake is van overmacht in de zin van artikel 6:75 van het Burgerlijk Wetboek. Ook als de Opdrachtgever tijdelijk geen werk heeft voor de Werknemer en/of de Werknemer anderszins niet te werk kan stellen, blijft de Opdrachtgever gehouden het Opdrachtgeverstarief te voldoen over het per periode (week, maand, en dergelijke) krachtens de Opdracht laatstelijk geldende of gebruikelijke aantal uren en overuren.

Artikel 5. Informatieverplichting
5.1 Opdrachtgever is bekend met artikel 12a Waadi en verstrekt voor aanvang van de Opdracht aan Opdrachtnemer een accurate omschrijving van de functie, functie-eisen en de arbeidsvoorwaarden waaronder arbeidsduur, werktijden, werkzaamheden, arbeidsplaats, arbeidsomstandigheden en de beoogde looptijd van de Opdracht. Tenzij anders overeengekomen, geschiedt het verstrekken van deze informatie Schriftelijk via de bekende contactgegevens tussen Partijen.

5.2 Opdrachtgever erkent dat een behoorlijke uitvoering van de Overeenkomst door Opdrachtnemer in de regel afhankelijk is van juiste en tijdige aanlevering van documenten en gegevens van Opdrachtgever, in het bijzonder ten aanzien van de vaststelling van de Inlenersbeloning. Opdrachtgever verstrekt daarom tijdig alle benodigdheden aan Opdrachtnemer en verricht tijdig alle handelingen die Opdrachtnemer nodig heeft voor het uitvoeren van de Overeenkomst, waaronder – maar uitdrukkelijk niet beperkt tot – alle informatie die van invloed kan zijn op de Diensten.

5.3 Opdrachtgever dient Opdrachtnemer zowel bij het aangaan als gedurende de looptijd van de Overeenkomst te informeren omtrent eventuele bedrijfssluitingen en collectief verplichte vrije dagen, opdat Opdrachtnemer deze omstandigheid indien mogelijk deel kan laten uitmaken van de arbeidsovereenkomst met de Werknemer. Indien een voornemen tot vaststelling van een bedrijfssluiting en/of collectief verplichte vrije dagen bekend wordt na het aangaan van de Overeenkomst, dient Opdrachtgever Opdrachtnemer onmiddellijk na het bekend worden hiervan te informeren. Indien Opdrachtgever nalaat om Opdrachtnemer tijdig te informeren, dat wil zeggen binnen 3 dagen na bekendwording, is Opdrachtgever gehouden voor de duur van de bedrijfssluiting onverkort aan Opdrachtnemer het overeengekomen Opdrachtgeverstarief te voldoen over het geldende of gebruikelijke aantal uren en overuren per periode. Dit geldt eveneens indien het voor Opdrachtnemer ten gevolge van het moment van melding door Opdrachtgever niet meer mogelijk is om zich te bevrijden van zijn verplichtingen jegens de Werknemer gedurende de periode van bedrijfssluitingen en/of collectief verplichte vrije dagen.

5.4 Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid, betrouwbaarheid, deugdelijkheid en rechtmatigheid van de door of namens hem aan Opdrachtnemer verrichtte handelingen en verstrekte gegevens.

5.5 Opdrachtnemer staat in voor de juistheid, volledigheid, betrouwbaarheid, deugdelijkheid en rechtmatigheid van de door of namens hem aan Opdrachtgever verstrekte gegevens voorafgaand aan de Terbeschikkingstelling van de Werknemer. De gegevens die worden verstrekt betreft informatie over de onderstaande onderwerpen:

·         Voornaam

·         (Voor)opleidingen, diploma en/of studiepuntenoverzicht (waaruit blijkt dat aan kwalificatie voor de te verrichtte diensten wordt volstaan)

·         Ervaring en/of motivatie voor de te verrichtte werkzaamheden

·         VOG-kinderopvang

·         Periode en beschikbaarheid werkdagen

·         Aantal contracturen

·         Woonplaats

·         Werkregio- en/of gebied

Opdrachtnemer bepaalt vervolgens aan de hand van de verstrekte informatie van Werknemer of de Werknemer op basis van de door Opdrachtgever verstrekte informatie geschikt is voor de Terbeschikkingstelling bij de Opdrachtgever. Opdrachtgever dient al haar aanvragen voor Terbeschikkingstelling te doen Schriftelijk via de bekende contactgegevens bij Opdrachtnemer en niet via een ander medium.

5.6         Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade ten gevolge van het inzetten van Uitzendkrachten, die niet blijken te voldoen aan de door de Opdrachtgever gestelde eisen, tenzij de Opdrachtgever binnen een redelijke termijn na aanvang van de Terbeschikkingstelling en/of Dienst(en) een Schriftelijke klacht bij Social Skills People B.V. indient en daarbij bewijst, dat er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van Werknemer bij de selectie van de Werknemer.

5.7 Indien de voor de uitvoering van de Overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan Opdrachtnemer zijn verstrekt, of de noodzakelijke handelingen niet tijdig zijn verricht, heeft Opdrachtnemer het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten totdat alle gegevens door Opdrachtgever zijn verstrekt c.q. zijn geleverd, dan wel heeft Opdrachtnemer het recht handelingen te (laten) verrichten die ervoor zorgdragen dat Opdrachtnemer over de hiervoor genoemde benodigdheden beschikt ten behoeve van de uitvoering van de Overeenkomst waarbij de door Opdrachtnemer te maken kosten voor rekening en risico komen van Opdrachtgever. Indien de benodigde gegevens niet tijdig aan Opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft Opdrachtnemer daarnaast het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen, zonder gehouden te zijn tot vergoeding van enige schade aan de zijde van Opdrachtgever.

Artikel 6. Procedure en werkwijze
6.1         Opdrachtgever verstrekt Opdrachtnemer voor aanvang van de Overeenkomst en/of Terbeschikkingstelling een accurate omschrijving van de functie, functie-eisen, werktijden, arbeidsduur, werkzaamheden, arbeidsplaats, arbeidsomstandigheden en de beoogde looptijd van de Terbeschikkingstelling. Opdrachtgever verstrekt deze informatie via het Platform.

6.2         Opdrachtnemer bepaalt aan de hand van de door Opdrachtgever verstrekte informatie en de zijn bekende hoedanigheden, kennis en vaardigheden van de voor Terbeschikkingstelling in aanmerking komende (kandidaat) Werknemers, welke (kandidaat) Werknemers hij aan Opdrachtgever voorstelt ter uitvoering van de Overeenkomst. Opdrachtgever is gerechtigd de voorgestelde (kandidaat) Werknemers af te wijzen. Opdrachtgever dient al haar aanvragen voor Terbeschikkingstellingen te doen via het Platform.

6.3         Opdrachtnemer schiet niet tekort jegens Opdrachtgever en is niet gehouden tot vergoeding van enige schade, indien de contacten tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer voorafgaande aan een mogelijke Overeenkomst om welke reden dan ook niet of niet binnen de door Opdrachtgever gewenste termijn leiden tot de daadwerkelijke Terbeschikkingstelling van een Werknemer.

6.4         Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade ten gevolge van het inzetten van Werknemers die niet blijken te voldoen aan de door Opdrachtgever gestelde eisen, tenzij Opdrachtgever binnen een redelijke termijn, maar in ieder geval binnen twee weken, na aanvang van de Terbeschikkingstelling een Schriftelijke klacht ter zake bij Opdrachtnemer indient en daarbij bewijst dat er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van Opdrachtnemer in de selectieprocedure.

6.5         Indien Opdrachtnemer in het kader van de vervulling van op grond van de wet of de Cao op hem rustende verplichtingen informatie van Opdrachtgever behoeft, zal Opdrachtgever op eerste verzoek deze informatie kosteloos aan Opdrachtnemer verstrekken.

6.6         Opdrachtnemer werkt volgens het principe ‘Werkwijze’, conform afspraken in de Overeenkomst met Opdrachtgever. Opdrachtnemer houdt daarbij het volgende in de Werkwijze bij in acht voor een inzet van Werknemer op structurele (vaste) inzet, of flexibele (kortstondige) inzet:

1.       Opdrachtgever verleent Opdrachtnemer een opdracht voor de terbeschikkingstelling van Werknemer.

a.       Opdrachtgever geeft Schriftelijk aan Opdrachtnemer de opdracht en specificatie van de opdracht, de duur van de tewerkstelling, voor een structurele (vaste) inzet van een Werknemer van tenminste zes aaneengesloten maanden en/of twaalf aangesloten maanden;

b.       Opdrachtgever geeft via het Platform aan Opdrachtnemer de opdracht en specificatie van de opdracht, de duur van de Dienst(sten), de locatie, de functie, eventueel aangevuld met de specifieke eisen voor de Dienst, waarbij de Dienst leidend is op het moment dat deze wordt ingevuld met een beschikbare Werknemer. Op het moment dat Dienst(en) op het Platform worden geplaatst, en worden geaccordeerd door Werknemer en Opdrachtnemer, wordt de dienst beschouwd als geplaatst en geaccordeerd voor zowel Werknemer als Opdrachtgever. De Dienst wordt dan geregistreerd en gefactureerd.

c.       Wijzigingen van de tijd van de Dienst(en) dienen Schriftelijk te worden aangevraagd bij Opdrachtnemer. Werknemer en Opdrachtnemer accorderen de gewijzigde dienst, indien mogelijk. Opdrachtgever ontvangt een bericht via Platform en/of Schriftelijk bij een Wijziging van een Dienst.

6.7         Opdrachtgever geeft via de elektronische weg via het beschikbaar gestelde Platform, conform het klantportaal van de Opdrachtgever, de opdracht en specificatie van de opdracht, de duur van de tewerkstelling per dienst (in het aantal uren), voor één en/of meerdere dagen, als flexibele kortstondige opdracht.

Artikel 7. Functie en beloning
7.1         Opdrachtgever verstrekt Opdrachtnemer voor aanvang van de Overeenkomst en/of Terbeschikkingstelling een functieomschrijving met bijbehorende inschaling en informatie over alle elementen van de Inlenersbeloning (wat betreft hoogte en tijdstip: alleen en voor zover op dat moment bekend) aan Opdrachtnemer.

7.2         De beloning van de Werknemer wordt vastgesteld conform de Cao en/of de Inlenersbeloning, alsmede de van toepassing zijnde wet- en regelgeving, zulks aan de hand van de door Opdrachtgever verstrekte functieomschrijving.

7.3         Als op enig moment blijkt dat die functieomschrijving en de bijbehorende inschaling niet overeenstemt met de werkelijk door de uitgeoefende functie, zal Opdrachtgever aan Opdrachtnemer onverwijld de juiste functieomschrijving met bijbehorende inschaling aanreiken. De beloning van de Werknemer zal opnieuw worden vastgesteld aan de hand van de nieuwe functieomschrijving. De functieomschrijving en/of inschaling kan tijdens de Overeenkomst worden aangepast, als de Werknemer op die aanpassing in redelijkheid aanspraak maakt met een beroep op wet- en regelgeving, de Cao en/of de Inlenersbeloning. Als de aanpassing leidt tot een hogere beloning, corrigeert Opdrachtnemer de beloning van de Werknemer én het Opdrachtgeverstarief dienovereenkomstig. Opdrachtgever is dit gecorrigeerde Opdrachtgeverstarief vanaf het moment van de uitoefening van de daadwerkelijke functie aan Opdrachtnemer verschuldigd.

7.4         Opdrachtgever stelt Opdrachtnemer tijdig en ieder geval direct bij het bekend worden op de hoogte van wijzigingen in de Inlenersbeloning en van vastgestelde initiële loonsverhogingen. Alle elementen van de Inlenersbeloning worden aan Opdrachtgever doorberekend. Dit lid is niet van toepassing indien en zo lang als de Werknemer wordt beloond overeenkomstig de cao-beloning voor de allocatiegroep.

7.5         Indien en voor zover voor de Werknemer vanwege niet indeelbaarheid een beloning wordt vastgesteld, stelt Opdrachtgever Opdrachtnemer tijdig en in ieder geval direct bij het bekend worden op de hoogte van een wijziging in het functiegebouw van Opdrachtgever die tot gevolg heeft dat de door de Werknemer uitgeoefende functie alsnog in het functiegebouw van Opdrachtgever kan of had moeten worden ingedeeld. De Inlenersbeloning en het Opdrachtgeverstarief worden in dat geval overeenkomstig lid 3 van dit artikel aangepast.

7.6         Vergoedingen, uitkeringen en/of toeslagen die behoren tot de Inlenersbeloning worden beloond overeenkomstig de Cao en/of andere toepasselijke arbeidsvoorwaardenregelingen en worden aan Opdrachtgever doorberekend.

7.7         Opdrachtnemer draagt zorg voor de verloning van Werknemer, en de afdracht van verschuldigde loonheffingen. Opdrachtgever zal zonder toestemming van Opdrachtnemer geen vergoedingen, en/of extra andere verstrekkingen betalen of vergoeden aan de Werknemer. Indien Opdrachtgever vergoedingen verstrekt zoals bovenstaande bedoeld aan de Werknemer, dan draagt Opdrachtgever zorgt voor de afdracht van de verschuldigde loonheffingen en/of belastingen die hiertoe verplicht zijn af te dragen. Opdrachtgever biedt een vergoeding aan Opdrachtnemer indien Opdrachtnemer schade lijdt als gevolg van het feit dat over de vergoedingen en/of extra verstrekkingen loonheffingen verschuldigd zijn, en zal daarbij Opdrachtnemer vrijwaren tegen aanspraken van de Werknemer en/of derden zoals de Belastingdienst.

Artikel 8. Opdrachtgeverstarief
8.1         De door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verschuldigde vergoeding wordt berekend door het overeengekomen Opdrachtgeverstarief te vermenigvuldigen met de door de Werknemer gewerkte uren of (indien dit aantal hoger is) over de uren waarop Opdrachtnemer op grond van de Overeenkomst en/of deze Algemene Voorwaarden aanspraak heeft en/of de door Opdrachtnemer aan de Werknemer verschuldigde toeslagen. Het Opdrachtgeverstarief wordt vermeerderd met de kostenvergoedingen die Opdrachtnemer verschuldigd is aan de Werknemer. Over het Opdrachtgeverstarief en kostenvergoedingen wordt btw in rekening gebracht.

8.2         Opdrachtnemer is gerechtigd per 1 januari van elk kalenderjaar, en per 1 juli van elk kalenderjaar, het Opdrachtgeverstarief te indexeren overeenkomstig de CBS prijsindex alle huishoudens voor dat kalenderjaar.

8.3         De door Opdrachtgever aan Opdrachtnemer te betalen vergoeding wordt vermeerderd met de aan de Werknemer verschuldigde transitievergoeding en/of aanzegvergoeding, voor zover de Werknemer hierop aanspraak op kan maken ingevolge het bepaalde in respectievelijk de artikelen 7:673 en 7:668 Burgerlijk Wetboek en voor zover de reservering van de transitievergoeding niet reeds is verdisconteerd in het Opdrachtgeverstarief. Deze vergoedingen zullen door Opdrachtnemer één op één aan Opdrachtgever worden doorberekend.

8.4         Indien op enig moment de Inlenersbeloning moet worden toegepast of verhoogd, stelt Opdrachtnemer de beloning van de Werknemer en het Opdrachtgeverstarief opnieuw vast op basis van de door Opdrachtgever verstrekte informatie omtrent de functie-indeling en Inlenersbeloning. In het Opdrachtgeverstarief worden alle bij Opdrachtgever geldende elementen van de Inlenersbeloning meegenomen.

8.5         Naast het in lid 4 bedoelde geval is Opdrachtnemer in ieder geval ook gerechtigd om het Opdrachtgeverstarief tijdens de looptijd van de Overeenkomst aan te passen, indien de kosten van de uitzendarbeid stijgen:

·         als gevolg van wijziging van de Cao of van de daarbij geregelde lonen (waaronder de elementen van de Inlenersbeloning) of wijziging van de bij Opdrachtgever geldende cao en/of arbeidsvoorwaardenregeling of de daarbij geregelde lonen;

·         als gevolg van wijzigingen in of ten gevolge van wet- en regelgeving, waaronder begrepen wijzigingen in of ten gevolge van de sociale en fiscale wet- en regelgeving, de Cao of enig verbindend voorschrift;

·         als gevolg van een (periodieke) loonsverhoging en/of een (eenmalige) verplichte uitkering, voortvloeiende uit de Cao (waaronder wordt begrepen een initiële cao-loonsverhoging met terugwerkende kracht), de bij Opdrachtgever geldende cao en/of arbeidsvoorwaardenregeling en/of wet- en regelgeving. Indien aanpassing van het Opdrachtgeverstarief voortvloeit uit een initiële cao-loonsverhoging met terugwerkende kracht dan is Opdrachtnemer tevens gerechtigd tot nafacturering.

8.6         Als Opdrachtgever niet instemt met betaling van het aangepaste Opdrachtgeverstarief, dan ligt daarin besloten het verzoek van Opdrachtgever om de Terbeschikkingstelling te beëindigen. De Terbeschikkingstelling eindigt evenwel pas op het moment dat de arbeidsovereenkomst van de Werknemer rechtsgeldig kan worden beëindigd. Tot de datum van beëindiging van de arbeidsovereenkomst is Opdrachtgever het Opdrachtgeverstarief verschuldigd.

8.7         Iedere aanpassing van het Opdrachtgeverstarief wordt door Opdrachtnemer zo spoedig mogelijk aan Opdrachtgever bekend gemaakt en Schriftelijk aan Opdrachtgever bevestigd.

8.8         Indien door enige oorzaak die toerekenbaar is aan Opdrachtgever de Inlenersbeloning en/of het Opdrachtgeverstarief te laag is vastgesteld, is Opdrachtnemer gerechtigd ook achteraf met terugwerkende kracht de Inlenersbeloning en het Opdrachtgeverstarief vast te stellen en het Opdrachtgeverstarief dienovereenkomstig met terugwerkende kracht aan te passen en in rekening te brengen. Opdrachtnemer kan tevens kosten die als gevolg hiervan door Opdrachtnemer zijn gemaakt bij Opdrachtgever in rekening brengen. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer volledig voor de schade van Opdrachtnemer – waaronder (maar niet beperkt tot) aan Opdrachtnemer opgelegde boetes – indien (achteraf) blijkt dat Opdrachtnemer de Werknemer een onjuiste beloning heeft toegekend, wegens een onjuiste opgave van de bij Opdrachtgever gebruikelijke functiewaardering en beloning.

Artikel 9. Facturatie en tijdverantwoording
9.1         Tenzij Schriftelijk anders is overeengekomen, geschiedt de tijdverantwoording door middel van de ingeplande diensten op het Platform per Werknemer van Opdrachtgever naar Opdrachtnemer. Als Opdrachtgever ervoor opteert om de tijdverantwoording digitaal te controleren, aan te passen of te accorderen dan dienen de Dienst(en) voor woensdag 15:00 uur, van de voorafgaande week, tot uiterlijk 5 dagen na digitale publicatie te zijn gedaan. Tot uiterlijk 5 dagen kan Opdrachtnemer de vooraf ingeplande uren of de door de Werknemer ingevulde uren in rekening brengen. Als Opdrachtgever niet tijdig de urenregistratie voltooid worden de uren zoals geregistreerd op Platform in rekening gebracht aan Opdrachtgever.

9.2         Opdrachtgever en Opdrachtnemer kunnen overeenkomen dat de tijdverantwoording geschiedt door middel van het tijdregistratiesysteem op Platform van Opdrachtnemer.

9.3         Indien Opdrachtgever de tijdverantwoording aanlevert zorgt hij ervoor dat Opdrachtnemer aansluitend aan de door de Werknemer gewerkte week over de tijdverantwoording beschikt. Dit geschiedt door wijzigingen via het Platform of via een Schriftelijke bevestiging.  Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de wijze waarop de tijdverantwoording aan Opdrachtnemer wordt verstrekt.

9.4         Indien de tijdverantwoording geschiedt door middel van een Schriftelijke bevestiging is dit ter verantwoording aan de Opdrachtgever. Bij verschil tussen het door de Werknemer bij Opdrachtnemer ingeleverde urenregistratie, en het door Opdrachtgever behouden registratie, geldt het door de Werknemer bij Opdrachtnemer ingeleverde urenregistratie op Platform voor de afrekening als volledig bewijs, behoudens geleverd tegenbewijs door Opdrachtgever.

9.5         Opdrachtgever draagt zorg voor een correcte en volledige tijdverantwoording in Platform, en is gehouden erop toe te zien of te doen toezien, dat de daarin opgenomen gegevens van de Werknemer correct en naar waarheid zijn vermeld, zoals: het aantal gewerkte uren, overuren, onregelmatigheidsuren en ploegenuren, de starttijd en eindtijd van de dienst, de locatie, de pauze en de overige uren waarover ingevolge de Overeenkomst het Opdrachtgeverstarief is verschuldigd, de eventuele toeslagen en eventuele werkelijk gemaakte onkosten.

9.6         Alvorens Opdrachtgever de tijdverantwoording aanlevert, geeft hij de Werknemer de gelegenheid de tijdverantwoording te controleren. Indien en voor zover de Werknemer de in de tijdverantwoording vermelde gegevens betwist, is Opdrachtnemer gerechtigd de uren en kosten vast te stellen overeenkomstig de opgave van de Werknemer, tenzij Opdrachtgever kan bewijzen dat de door hem vermelde gegevens correct zijn.

9.7         Opdrachtnemer factureert ten minste op basis van het aantal in de Overeenkomst overeengekomen uren per week dat de Werknemer ter beschikking wordt gesteld aan Opdrachtgever. De Overeenkomst betreft het volgende:

–          Een vooraf besproken aantal arbeidsuren in de Tewerkstelling zoals Partijen voordat de inzet start afstemmen;

–          Een vooraf doorgegeven Dienst(en) via Platform, waarin Opdrachtgever de tijdelijke Tewerkstelling aangeeft.

9.8         Als uit de tijdverantwoording blijkt dat de Werknemer meer uren ter beschikking is gesteld aan Opdrachtgever dan overeengekomen in de Overeenkomst, dan zullen deze uren bij de eerstvolgende factuur aan Opdrachtgever in rekening worden gebracht.

Artikel 10. Betaling
10.1 Tenzij anders overeengekomen, dient betaling van al hetgeen Opdrachtgever aan Opdrachtnemer verschuldigd is geworden binnen 10 kalenderdagen na (deel)factuurdatum op een door Opdrachtnemer aan te geven wijze te zijn voldaan.

10.2 Uitsluitend betaling aan Opdrachtnemer, een entiteit binnen de fiscale eenheid van de opdrachtnemer of aan een door Opdrachtnemer uitdrukkelijk Schriftelijk aangewezen derde werkt bevrijdend. Betalingen door Opdrachtgever aan Werknemers – onder welke titel dan ook – of het verstrekken van voorschotten aan Werknemers zijn onverbindend tegenover Opdrachtnemer en kunnen nimmer grond opleveren voor verrekening of afbetaling uit welke hoofde dan ook.

10.3 Indien Opdrachtgever bezwaren heeft tegen de ontvangen factuur, dan dient Opdrachtgever deze bezwaren binnen 10 kalenderdagen na dagtekening van de factuur Schriftelijk aan Opdrachtnemer kenbaar te maken, bij gebreke waarvan de juistheid van de factuur komt vast te staan. De bewijslast betreffende tijdige indiening van de reclame rust op Opdrachtgever.

10.4 Opdrachtgever is nimmer gerechtigd zijn verplichtingen jegens Opdrachtnemer op te schorten en/of te verrekenen met een eigen vordering op Opdrachtnemer.

10.5 Indien Opdrachtgever de factuur niet binnen de betalingstermijn voldoet, is Opdrachtgever van rechtswege in verzuim, zonder dat een voorafgaande ingebrekestelling daartoe is vereist.

10.6 Opdrachtgever is over hetgeen hij alsdan verschuldigd is vanaf de verzuimdatum een contractuele rente verschuldigd van 1% per maand of een gedeelte van een maand, tenzij de wettelijke handelsrente hoger is, in welk geval de wettelijke handelsrente geldt. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat Opdrachtgever in verzuim is tot het moment van algehele voldoening van het volledig verschuldigde bedrag.

10.7 Alle kosten, zowel gerechtelijke als buitengerechtelijke, welke Opdrachtnemer moet maken ter effectuering van zijn rechten, komen geheel voor rekening van Opdrachtgever.

10.8 Tenzij door Opdrachtnemer anders aangegeven, strekken betalingen van Opdrachtgever steeds eerst in mindering op de verschuldigde kosten en rente (in deze volgorde) en vervolgens in mindering op de hoofdsommen en lopende rente.

10.9 Indien de Overeenkomst met meer dan één Opdrachtgever is gesloten, zijn alle Opdrachtgevers hoofdelijk gehouden tot nakoming van de betalingsverplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst (ongeacht de tenaamstelling van de factuur).

10.10 Indien Opdrachtgever niet aan zijn (betalings)verplichtingen voldoet dan wel geen gevolg geeft aan een verzoek van Opdrachtnemer als bedoeld in lid 7 van dit artikel, is Opdrachtnemer gemachtigd:

a. om de Overeenkomst met Opdrachtgever geheel of gedeeltelijk te ontbinden zonder dat hiertoe een ingebrekestelling is vereist.

b. zijn verplichtingen jegens Opdrachtgever uit hoofde van de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk op te schorten.

Artikel 11. Vrees niet-nakoming
11.1 Indien na het sluiten van de Overeenkomst Opdrachtnemer ter kennis gekomen omstandigheden goede grond geven te vrezen dat Opdrachtgever een van de verplichtingen niet, niet juist en/of niet tijdig zal nakomen, worden alle betalingsverplichtingen van Opdrachtgever jegens Opdrachtnemer direct en volledig opeisbaar.

11.2 Opdrachtnemer is in dat geval bevoegd de nakoming van zijn verplichtingen jegens Opdrachtgever op te schorten, totdat betaling en/of zekerheidsstelling van alle betalingsverplichtingen heeft plaatsgevonden.

11.3 Opdrachtgever is aansprakelijk voor alle schade die hieruit voortvloeit aan de zijde van Opdrachtnemer.

Artikel 12. Vervanging en beschikbaarheid
12.1 Opdrachtnemer is gerechtigd aan Opdrachtgever ter beschikking gestelde Werknemers te vervangen door een andere Werknemer onder voortzetting van de Overeenkomst, onder andere met het oog op het bedrijfsbeleid of personeelsbeleid van Opdrachtnemer.

12.2 Opdrachtnemer schiet niet toerekenbaar tekort jegens Opdrachtgever en is niet gehouden tot vergoeding van enige schade of kosten aan Opdrachtgever, indien Opdrachtnemer om welke reden dan ook een (vervangende) Werknemer niet (meer), althans niet (meer) op de wijze en in de omvang als bij de Overeenkomst of nadien overeengekomen aan Opdrachtgever ter beschikking kan stellen.

Artikel 13. Opschortingsrecht
13.1 Opdrachtgever is niet gerechtigd de Terbeschikkingstelling tijdelijk geheel of gedeeltelijk op te schorten, tenzij er sprake is van overmacht in de zin van artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek.

13.2 In afwijking van lid 1 van dit artikel is opschorting wel mogelijk indien:

dit Schriftelijk wordt overeengekomen en daarbij de looptijd is vastgelegd én;
Opdrachtgever aantoont dat tijdelijk geen werk voorhanden is of de Werknemer niet te werk kan worden gesteld; én
Opdrachtnemer jegens de Werknemer met succes een beroep kan doen op uitsluiting van de loondoorbetalingsplicht op grond van de Cao.

13.3 Opdrachtgever is voor de duur van de opschorting het Opdrachtgeverstarief niet verschuldigd.

13.4 Als Opdrachtgever niet gerechtigd is de Terbeschikkingstelling tijdelijk op te schorten, maar Opdrachtgever tijdelijk geen werk heeft voor de Werknemer of de Werknemer niet te werk kan stellen, is Opdrachtgever gehouden voor de duur van de Overeenkomst onverkort aan Opdrachtnemer het Opdrachtgeverstarief te voldoen over de overeengekomen of gebruikelijke aantal uren.

13.5 Als Opdrachtnemer door omstandigheden, opgekomen buiten schuld en risicosfeer van Opdrachtnemer, tijdelijk verhinderd is zijn verplichtingen na te komen, is Opdrachtnemer bevoegd de uitvoering van de Overeenkomst voor de duur van de verhindering op te schorten. Eventueel door of namens Opdrachtgever gestelde betalingszekerheden dienen overeenkomstig te worden verlengd.

13.6 Als Opdrachtnemer door omstandigheden, opgekomen als hiervoor in lid 5 bedoeld, blijvend verhinderd is zijn verplichtingen na te komen, is ieder van Partijen bevoegd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Tot de omstandigheden worden in elk geval doch niet uitsluitend gerekend oorlog, oorlogsgevaar, oproer, molest, brand, waterschade, overstroming, werkstaking, bedrijfsbezetting, uitsluiting, in- en uitvoerbelemmeringen, overheidsmaatregelen, machinebreuk, storingen in de levering van energie en bedrijfsstoring.

Artikel 14. Arbeidsduur en werktijden
14.1 De arbeidsomvang en de werktijden van de Werknemer bij Opdrachtgever worden voorafgaand aan de Terbeschikkingstelling overeengekomen. De werktijden, de arbeidsduur en de rusttijden van de Werknemer zijn gelijk aan de bij Opdrachtgever ter zake gebruikelijke tijden en uren, tenzij anders is overeengekomen. Opdrachtgever staat ervoor in, dat de arbeidsduur en de rust- en werktijden van de Werknemer voldoen aan de wettelijke vereisten. Opdrachtgever ziet erop toe dat de Werknemer de rechtens toegestane werktijden en de overeengekomen arbeidsomvang niet overschrijdt.

14.2 Vakantie en verlof van de Werknemer worden geregeld conform de wet en de Cao.

Artikel 15. Uitoefening werkzaamheden en toezicht
15.1 Opdrachtgever zal zich ten aanzien van de Werknemer bij de uitoefening van het toezicht of de leiding, alsmede met betrekking tot de uitvoering van het werk, gedragen op dezelfde zorgvuldige wijze als waartoe hij ten opzichte van zijn eigen werknemers gehouden is.

15.2 Het is Opdrachtgever niet toegestaan de Werknemer op zijn beurt aan een derde ‘door te lenen’; dat wil zeggen aan een derde ter beschikking te stellen voor het onder toezicht of leiding van deze derde verrichten van werkzaamheden. Onder doorlening wordt mede verstaan het ter beschikking stellen aan een gelieerde (rechts)persoon.

15.3 Opdrachtgever kan de Werknemer slechts tewerkstellen in afwijking van het bij de Overeenkomst bepaalde, indien Opdrachtnemer daarmee vooraf Schriftelijk heeft ingestemd.

15.4 Tewerkstelling van de Werknemer in het buitenland door een in Nederland gevestigde Opdrachtgever is alleen mogelijk indien de tewerkstelling in het buitenland Schriftelijk is overeengekomen met Opdrachtnemer. Eventuele bijkomende kosten, zoals additionele reiskosten, reisuren, verblijfskosten etc. worden doorberekend aan Opdrachtgever.

15.5 Opdrachtgever zal aan de Werknemer de schade vergoeden die deze lijdt doordat een aan hem toebehorende zaak, die in het kader van de opgedragen werkzaamheden is gebruikt, is beschadigd of tenietgegaan. Opdrachtnemer is tegenover Opdrachtgever niet aansprakelijk voor verbintenissen die Werknemers zijn aangegaan met of die voor hen zijn ontstaan jegens Opdrachtgever of derden, al dan niet met toestemming van Opdrachtgever of die derden.

15.6 Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor elke aansprakelijkheid (inclusief kosten met inbegrip van de daadwerkelijke kosten van rechtsbijstand) van Opdrachtnemer als werkgever van de Werknemer – direct of indirect – ter zake schaden, verliezen en/of verbintenissen. Opdrachtgever is gehouden zich, afdoende te verzekeren tegen aansprakelijkheid op grond van het bepaalde in dit artikel. Op verzoek van Opdrachtnemer verstrekt Opdrachtgever een bewijs van verzekering aan Opdrachtnemer.

Artikel 16. Arbeidsomstandigheden en aansprakelijkheid werkplek
16.1 Opdrachtgever verklaart zich bekend met het feit dat hij in de Arbeidsomstandighedenwet wordt aangemerkt als werkgever.

16.2 Opdrachtgever is jegens de Werknemer en Opdrachtnemer verantwoordelijk voor de nakoming van de uit artikel 7:658 Burgerlijk Wetboek, de Arbeidsomstandighedenwet en de daarmee samenhangende regelgeving voortvloeiende verplichtingen op het gebied van de veiligheid op de werkplek en goede arbeidsomstandigheden in het algemeen.

16.3 Opdrachtgever is gehouden om aan de Werknemer en aan Opdrachtnemer tijdig, in ieder geval één werkdag voor aanvang van de werkzaamheden, Schriftelijk informatie te verstrekken over de verlangde beroepskwalificaties en de specifieke kenmerken van de in te nemen arbeidsplaats. Opdrachtgever geeft de Werknemer actieve voorlichting met betrekking tot de binnen zijn onderneming gehanteerde Risico-Inventarisatie en Evaluatie (RI&E).

16.4 Indien de Werknemer een bedrijfsongeval of een beroepsziekte overkomt, zal Opdrachtgever, indien wettelijk vereist, de bevoegde instanties hiervan onverwijld op de hoogte stellen en ervoor zorgdragen dat daarvan onverwijld een Schriftelijke rapportage wordt opgemaakt.

16.5 Opdrachtgever zal aan de Werknemer vergoeden – en Opdrachtnemer vrijwaren tegen – alle schade (inclusief kosten met inbegrip van de daadwerkelijke kosten van rechtsbijstand) die de Werknemer in het kader van de uitoefening van zijn werkzaamheden lijdt, indien en voor zover Opdrachtgever en/of Opdrachtnemer daarvoor aansprakelijk is.

16.6 Indien het bedrijfsongeval tot de dood van de Werknemer leidt, is Opdrachtgever gehouden schade te vergoeden conform artikel 6:108 Burgerlijk Wetboek aan de in dat artikel genoemde personen en Opdrachtnemer te vrijwaren tegen alle schade.

16.7 Indien nabestaanden een uitkering vorderen van Opdrachtnemer op grond van art. 6:674 lid 2 Burgerlijk Wetboek, dan is Opdrachtgever gehouden om deze kosten te vergoeden aan Opdrachtnemer.

16.8 Opdrachtgever zal zich afdoende verzekeren tegen aansprakelijkheid op grond van het bepaalde in dit artikel. Op eerste verzoek van Opdrachtnemer verstrekt Opdrachtgever een bewijs van verzekering.

Artikel 17. Verwerking persoonsgegevens
17.1 Opdrachtgever aan wie door Opdrachtnemer de Werknemer ter beschikking wordt gesteld, verifieert en stelt de identiteit vast van de Werknemer conform de van toepassing zijnde wet- en regelgeving, waaronder begrepen doch niet beperkt tot de Wet arbeid vreemdelingen (Wav), de Wet op de loonbelasting en de Wet op de identificatieplicht. Tevens zal Opdrachtgever voldoen aan de op de hem deswege rustende administratie-en bewaarplichten. Het identiteitsdocument dient zorgvuldig te worden gecontroleerd op echtheid en geldigheid.

17.2 Opdrachtgever aan wie door Opdrachtnemer een vreemdeling in de zin van de Wav ter beschikking wordt gesteld, verklaart zich uitdrukkelijk bekend met artikel 15 van deze wet, onder meer inhoudende dat Opdrachtgever bij de aanvang van de arbeid door een vreemdeling een afschrift van het document, zoals bedoeld in artikel 1 van de Wet op de identificatieplicht, van de vreemdeling dient te ontvangen. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor een zorgvuldige controle van het eerdergenoemde document en stelt aan de hand daarvan de identiteit van de vreemdeling vast en neemt een afschrift van het document op in zijn administratie. Opdrachtnemer is niet verantwoordelijk dan wel aansprakelijk voor een eventuele boete die in het kader van de Wav aan Opdrachtgever wordt opgelegd.

17.3 Opdrachtgever behandelt de hem in het kader van de Terbeschikkingstelling ter kennisgenomen persoonsgegevens van de Werknemer vertrouwelijk en verwerkt deze in overeenstemming met de bepalingen van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Opdrachtgever verlangt geen persoonsgegevens van Opdrachtnemer die Opdrachtnemer op basis van de AVG niet mag verstrekken. Opdrachtgever is verantwoordelijk voor de verdere verwerking van de door Opdrachtnemer aan hem verstrekte persoonsgegevens. Opdrachtgever is er tevens verantwoordelijk voor dat aan Opdrachtnemer alleen persoonlijke gegevens worden verstrekt indien en voor zover hij hierbij een gerechtvaardigd doel heeft. Beide Partijen worden aangemerkt als verwerkingsverantwoordelijke in de zin van de AVG, tenzij de feitelijke situatie noopt tot een andere verhouding, in welk geval Partijen zullen overgaan tot het sluiten van een verwerkersovereenkomst in de zin van artikel 28 lid 3 AVG.

17.4 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor boetes of vorderingen die Opdrachtgever worden opgelegd, omdat hij zijn verplichtingen als genoemd in dit artikel niet is nagekomen.

17.5 Opdrachtgever zal Opdrachtnemer te allen tijde vrijwaren voor opgelegde boetes aan en aanspraken jegens Opdrachtnemer wegens het niet nakomen door Opdrachtgever van de in dit artikel genoemde verplichtingen.

Artikel 18. Gelijke behandeling, medezeggenschap en wettelijke verplichtingen
18.1 Opdrachtgever en Opdrachtnemer zullen geen verboden onderscheid maken, niet naar godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, geslacht, ras, nationaliteit, hetero- of homoseksuele gerichtheid, burgerlijke staat, handicap, chronische ziekte, leeftijd, of welke grond dan ook. Zij zullen uitsluitend voor de functie relevante eisen stellen of laten meewegen bij het verstrekken respectievelijk uitvoeren van de opdracht, en bij de selectie en de behandeling van de Werknemer.

18.2 Opdrachtgever is bekend met de Klokkenluiderswet en waarborgt dat de Werknemer op de gelijke wijze als zijn eigen werknemers toegang krijgt tot de klokkenluidersregeling, indien en voor zover Opdrachtgever een dergelijke regeling kent of op hem van toepassing is.

18.3 Indien Opdrachtgever een klachtenregeling kent met betrekking tot de bejegening van werknemers, zal hij waarborgen dat de Werknemer op gelijke wijze als zijn eigen werknemers toegang krijgt tot deze klachtenregeling. Het gaat hierbij enkel om klachten die niet het werkgeverschap van Opdrachtnemer betreffen. Dit alles, voor zover er geen wettelijke verplichtingen anderszins bestaan.

18.4 Opdrachtgever is gehouden om de Werknemer die lid is van de ondernemingsraad van Opdrachtnemer of van de ondernemingsraad van Opdrachtgever, in de gelegenheid te stellen deze medezeggenschapsrechten uit te oefenen conform wet- en regelgeving.

18.5 Indien de Werknemer medezeggenschap uitoefent in de onderneming van Opdrachtgever, is Opdrachtgever het Opdrachtgeverstarief ook verschuldigd over de uren waarin de Werknemer onder werktijd werkzaamheden verricht of een opleiding volgt in verband met het uitoefenen van medezeggenschap.

18.6 Opdrachtgever verklaart zich bekend met zijn informatieverplichtingen op grond van de Wet op de ondernemingsraden (WOR) betreffende de (verwachte) inzet van Werknemers in zijn onderneming. Indien en voor zover Opdrachtgever zich daarbij wenst te baseren op door Opdrachtnemer verstrekte of te verstrekken gegevens, zal die verstrekking van gegevens niet verder gaan dan waartoe de WOR verplicht.

18.7 Opdrachtgever verklaart zich uitdrukkelijk bekend met artikel 8b van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI) en zorgt dat de Werknemer gelijke toegang heeft tot de bedrijfsvoorzieningen of diensten in zijn onderneming, met name kantines, kinderopvang- en vervoersfaciliteiten, als de werknemers, die in dienst van zijn onderneming werkzaam zijn in gelijke of gelijkwaardige functies, tenzij het verschil in behandeling om objectieve redenen gerechtvaardigd is.

18.8 Opdrachtgever verklaart zich uitdrukkelijk bekend met artikel 8c WAADI en zorgt ervoor dat binnen zijn onderneming ontstane vacatures tijdig en duidelijk ter kennis worden gebracht aan de Werknemer, opdat deze dezelfde kansen op een arbeidsovereenkomst voor (on)bepaalde tijd heeft als de werknemers van die onderneming.

18.9 Opdrachtgever verklaart zich uitdrukkelijk bekend met artikel 10 WAADI. Het is Opdrachtnemer niet toegestaan de Werknemer ter beschikking te stellen aan Opdrachtgever of in het gedeelte van de onderneming van Opdrachtgever waar een werkstaking, uitsluiting of bedrijfsbezetting bestaat. Opdrachtgever zal Opdrachtnemer tijdig en volledig informeren over het voornemen, aanvangen, voortduren of eindigen van door de vakbonden georganiseerde of ongeorganiseerde collectieve acties, waaronder doch niet uitsluitend een werkstaking, uitsluiting of bedrijfsbezetting. Opdrachtgever zal in de uitvoering van zijn toezicht en leiding over de Werknemer uitdrukkelijk geen opdrachten aan de Werknemer verstrekken waardoor artikel 10 WAADI zal worden overtreden.

18.10 Opdrachtgever verklaart zich uitdrukkelijk bekend met artikel 12a WAADI. Opdrachtgever zal voor de aanvang van de Terbeschikkingstelling, en daarna wanneer nodig, tijdig en volledig Schriftelijk informatie over de arbeidsvoorwaarden aan Opdrachtnemer verschaffen.

Artikel 19. Aansprakelijkheid
19.1 Gedurende de looptijd van de Overeenkomst is Opdrachtgever aansprakelijk voor de schade die Opdrachtnemer, Opdrachtgever, de Werknemer en/of derden lijden als gevolg van het handelen en/of nalaten van de Werknemer. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade of verliezen van Opdrachtgever als gevolg van het handelen en/of nalaten van de Werknemer. Opdrachtgever vrijwaart Opdrachtnemer voor elke aansprakelijkheid (inclusief kosten met inbegrip van de daadwerkelijke kosten van rechtsbijstand) – direct of indirect – ter zake van de in dit lid bedoelde schaden en/of verliezen.

19.2 Opdrachtgever is gehouden om zich afdoende te verzekeren ter dekking van de in dit artikel bepaalde aansprakelijkheden.

19.3 Indien in rechte of anderszins komt vast te staan dat Opdrachtnemer jegens Opdrachtgever aansprakelijk mocht zijn voor schade die wordt geleden in verband met de Overeenkomst, of uit hoofde van onrechtmatige daad, of uit enige andere hoofde, dan is deze aansprakelijkheid te allen tijde in zijn totaliteit beperkt tot hetgeen in deze bepaling is geregeld:

a. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor schade, die is ontstaan doordat

Opdrachtnemer is uitgegaan van door of namens Opdrachtgever verstrekte onjuiste

gegevens/bestanden/hulpmiddelen en informatie;

b. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor de door Opdrachtgever geleden

gevolgschade, gederfde winst, gemiste inkomsten, gemiste omzet, gemiste besparingen,

schade door bedrijfs- en andersoortige stagnatie;

c. De aansprakelijkheid van Opdrachtnemer is te allen tijde beperkt tot het bedrag dat de

aansprakelijkheidsverzekering van Opdrachtnemer in voorkomend geval uitkeert;

19.4 Alle ondergeschikten of leveranciers van Opdrachtnemer kunnen zich tegenover Opdrachtgever en zo nodig ook tegenover derden op gelijke voet als Opdrachtnemer beroepen op de bovenstaande bepalingen.

19.5 Schade waarvoor Opdrachtnemer aansprakelijk gehouden kan worden, dient zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na het ontstaan daarvan Schriftelijk aan Opdrachtnemer gemeld te worden, op straffe van verval van het recht op vergoeding van deze schade. Deze termijn geldt niet indien Opdrachtgever aannemelijk kan maken dat de schade wegens gegronde reden niet eerder gemeld kon worden. Ongeacht het tijdstip waarop de schade is gemeld, vervalt de daarmee samenhangende aansprakelijkheidsvordering binnen 12 maanden nadat Opdrachtgever bekend is geraakt met het schade toebrengende feit of hiermee redelijkerwijs bekend had kunnen zijn.

19.6 Het bepaalde in dit artikel is van algemene gelding, zowel ten aanzien van onderwerpen waarbij de schadevergoedingsplicht reeds afzonderlijk in deze Algemene Voorwaarden en/of de Overeenkomst is geregeld als ten aanzien van onderwerpen waarbij dat niet het geval is.

Artikel 20. Intellectuele en industriële eigendom
20.1 Opdrachtnemer zal de Werknemer op verzoek van Opdrachtgever een Schriftelijke verklaring laten ondertekenen teneinde – voor zover nodig en mogelijk – te bewerkstelligen c.q. bevorderen, dat alle rechten van intellectuele en industriële eigendom op de resultaten van de werkzaamheden van de Werknemer toekomen, respectievelijk (zullen) worden overgedragen aan Opdrachtgever.

20.2 Indien Opdrachtnemer in verband hiermee een vergoeding verschuldigd is aan de Werknemer of anderszins kosten dient te maken, is Opdrachtgever een gelijke vergoeding c.q. gelijke kosten verschuldigd aan Opdrachtnemer.

20.3 Het staat Opdrachtgever vrij om rechtstreeks een overeenkomst met de Werknemer aan te gaan of hem een verklaring ter ondertekening voor te leggen ter zake van de in lid 1 van dit artikel bedoelde intellectuele en industriële eigendomsrechten. Opdrachtgever informeert Opdrachtnemer over zijn voornemen daartoe en verstrekt een afschrift van de ter zake opgemaakte overeenkomst/verklaring aan Opdrachtnemer.

20.4 Opdrachtnemer is jegens Opdrachtgever niet aansprakelijk voor een boete of dwangsom die de Werknemer verbeurt of eventuele schade van Opdrachtgever als gevolg van het feit dat de Werknemer zich beroept op enig recht van intellectuele en/of industriële eigendom.

Artikel 21. Geheimhouding
21.1 Opdrachtnemer en Opdrachtgever zullen geen vertrouwelijke informatie van of over de andere Partij, diens activiteiten en relaties, die hen ter kennis is gekomen ingevolge de Overeenkomst, verstrekken aan derden, tenzij – en alsdan voor zover – verstrekking van die informatie nodig is om de Overeenkomst naar behoren te kunnen uitvoeren of op hen een wettelijke plicht tot bekendmaking rust.

21.2 Opdrachtnemer zal op verzoek van Opdrachtgever de Werknemer verplichten geheimhouding te betrachten omtrent al hetgeen hem bij het verrichten van de werkzaamheden bekend of gewaarwordt, tenzij op de Werknemer een wettelijke plicht tot bekendmaking rust.

21.3 Het staat Opdrachtgever vrij om de Werknemer rechtstreeks te verplichten tot geheimhouding. Opdrachtgever informeert Opdrachtnemer over zijn voornemen daartoe en verstrekt een afschrift van de ter zake opgemaakte verklaring/overeenkomst aan Opdrachtnemer.

21.4 Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor een boete, dwangsom of eventuele schade van Opdrachtgever als gevolg van schending van die geheimhoudingsplicht door de Werknemer.

Artikel 22. Toepasselijk recht en forumkeuze
22.1 Op deze Algemene Voorwaarden en de Overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.

22.2 Alle geschillen die voortvloeien uit of samenhangen met een rechtsverhouding tussen Opdrachtnemer en Opdrachtgever zullen in eerste aanleg bij uitsluiting worden beslecht door de bevoegde rechter van de rechtbank Den Haag, tenzij dwingendrechtelijke bepalingen zich daartegen verzetten. Niettemin heeft Opdrachtnemer te allen tijde het recht het geschil voor te leggen aan de volgens de wet bevoegde rechter

Voorwaarden voor arbeidsbemiddeling

Artikel 25 – Toepasselijkheid algemene bepalingen
De strekking van de in hoofdstuk 1 van deze algemene voorwaarden opgenomen bepalingen, meer specifiek artikelen 1, 2, 3, 4.7, 5 t/m 11 en artikel 18, is van overeenkomstige toepassing op de arbeidsbemiddelingsovereenkomst tussen de arbeidsbemiddelingsonderneming en de opdrachtgever.

Artikel 26 – Vergoeding en inhoud van de arbeidsbemiddelingsovereenkomst
1. De door de opdrachtgever aan de arbeidsbemiddelingsonderneming verschuldigde vergoeding kan bestaan uit, hetzij een van tevoren vast overeengekomen bedrag, hetzij uit een van tevoren overeengekomen percentage van het aan de werkzoekende aangeboden fulltime bruto jaarsalaris te vermeerderen met vakantiebijslag.

2. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, is de in lid 1 van dit artikel bedoelde vergoeding slechts dan verschuldigd indien de arbeidsbemiddeling heeft geleid tot een arbeidsovereenkomst respectievelijk andersoortige arbeidsverhouding als bedoeld in artikel 16 lid 2 met een door de arbeidsbemiddelingsonderneming geselecteerde werkzoekende. De vergoeding is eveneens verschuldigd indien de door de arbeidsbemiddelingsonderneming geselecteerde werkzoekende op andere wijze – bijvoorbeeld middels terbeschikkingstelling – werkzaamheden voor de opdrachtgever gaat verrichten.

3. De specifieke voorwaarden op basis waarvan de arbeidsbemiddelingsonderneming de arbeidsbemiddeling uitvoert zijn opgenomen in de arbeidsbemiddelingsovereenkomst.

4. Eventuele pro memorieposten worden op basis van nacalculatie in rekening gebracht.

Artikel 27 – Aangaan arbeidsverhouding door opdrachtgever met werkzoekende
Als de opdrachtgever gedurende de looptijd van de opdracht tot arbeidsbemiddeling of binnen zes maanden na beëindiging daarvan zelf (alsnog) een arbeidsovereenkomst of een samenwerking als genoemd in artikel 16 lid 2) met een door de  arbeidsbemiddelingsonderneming geselecteerde werkzoekende aangaat, is hij terstond aan de arbeidsbemiddelingsonderneming de overeengekomen vergoeding verschuldigd.

Samen een basis meegeven voor de toekomst.

Groei je met ons mee?